PenSam Logo

Vælg kortet, der passer til dig

Hos os kan du både få debitkort og kreditkort. Du kan få brug for begge dele i hverdagen og på ferien. Her kan du se, hvad vores kort kan.

Forældre der svinger deres barn i luften

Hvad er forskellen på kredit- og debitkort?

Har du et debitkort - som f.eks. et Visa/Dankort - bliver pengene trukket med det samme, når du bruger kortet. Har du et kreditkort - som f.eks. et MasterCard Classic - går der op til 40 dage, før pengene bliver trukket på din konto.   

MasterCard er det mest anvendte kort i verden, og rejser du tit, kan du vælge et MasterCard med rejseforsikring.

 

Ta' to kort med på rejsen 

 

Det er altid en god idé at have to kort med, når du rejser.

Tit er der en grænse for, hvor meget du kan hæve på dit kort i udlandet. Så er det rart at kunne hæve lidt ekstra på et andet kort, hvis du får brug for det. Du kan også være uheldig at miste dit ene kort. Sker det, giver et ekstra kort en god tryghed.

Du kan se mere om forsikringer, beløbsgrænser m.m. her. (link)

Tag en snak med os

Ring til os på 44 39 39 44 eller bliv ringet op

Du kan bruge din pinkode til flere kort 

 

Har du flere kort – f.eks. et Visa/Dankort og et MasterCard - kan du få den samme pinkode til alle dine kort. Kontakt din kunderådgiver for at høre nærmere.

Nyttige råd om sikkerhed

Opbevar dit kort et sikkert sted

Betalingskort kan desværre misbruges af andre, så vær altid påpasselig med, hvor du opbevarer dine betalingskort.

Brug din pinkode diskret

Vær opmærksom på, at din pinkode ikke bliver afluret: Sørg for, at der ikke er nogen, der kan se med, når du taster tallene.

Din pinkode er personlig

Oplys aldrig din pinkode til andre. Brug aldrig dit korts pinkode som kode til din mobil eller andre systemer med selvvalgt kode.

Opbevar pinkode og kort hver for sig

Undgå så vidt muligt at skrive din pinkode ned – og opbevar koden væk fra kortet, hvis du gør. Har du svært ved at huske koden, kan en pinkode husker hjælpe.

Kontroller, at beløbet er korrekt

Når du betaler, så tjek altid, at beløbet er korrekt. Får du en bon, har du beløb og data for betalingen og kan altid sammenligne den med posten i din Netbank eller din kontoudskrift.

Kontakt os med det samme, hvis…

Er dit kort blevet væk eller måske stjålet, eller har andre anvendt eller afluret din pinkode, skal du kontakte os med det samme.