61-årige Jannie Rigelsen fra Lyngby havde længe været træt af sin store bank. Hun havde svært ved at komme i kontakt med sin rådgiver, og følte sig mistænkeliggjort som kunde.
- Det var en bank for velhavere. Jeg følte ikke, de gad sådan en som mig, der ikke tjener så mange penge, og ofte stillede de urimelige krav, synes jeg.
Jannie Rigelsen har en fin økonomi. Hun arbejder fuld tid som social og sundhedsassistent i hjemmeplejen i Lyngby. Hun har friværdi i sin andelslejlighed og har altid betalt sine ting til tiden. Alligevel var hun usikker på, om hun var noget værd som kunde.
- Jeg havde en historie i mit hoved om, at jeg var en dårlig bankkunde. Jeg tænkte, at ingen ville have mig og har ikke turdet at spørge, for jeg ville ikke ydmyge mig selv, siger hun.
Højt serviceniveau
Jannie Rigelsen havde ellers på grund af flere dårlige oplevelser med sin gamle bank stor lyst til at skifte. Hun havde ofte hørt godt om PenSam Bank blandt kollegaer og til faglige møder, og det er også hos PenSam hun, som FOA-medlem, har sin pension.
Så en dag tog hun sig alligevel sammen og ringede.
- Det var helt fantastisk. Rådgiveren - Sarah Mia - var bare så sød og positiv. Den korte tid, jeg talte med hende, fik jeg mere service, end jeg har fået på 15 år i min gamle bank, siger Jannie.
Sparer på bank og forsikring
Hun blev bedt om at sende relevante oplysninger, og der gik få dage, før hun blev ringet op igen.
- Jeg blev vildt overrasket over, at blive taget imod på den måde og mega glad. Jeg var lige ved at græde, da hun fortalte, hvad de kunne gøre for mig. Det hele kunne jo lade sig gøre, siger hun.
I sin gamle bank betalte Jannie diverse gebyrer og renten var høj på de bankforretninger, hun havde der. PenSam kunne tilbyde hende at samle alt under ét andelsboliglån, som hun så afdrager på hver måned, men altså til en noget lavere rente.
- Jeg troede næsten ikke på det, og blev lettet både over hvad de kunne gøre for min økonomi og den måde, jeg blev budt velkommen i banken på, siger Jannie, der samtidig valgte at skifte til PenSam Forsikring, blandt andet fordi hun kunne halvere udgiften til bilforsikring.
Opfriskning af lejlighed
Med bankbesparelserne har Jannie 2.100 kroner mere at gøre godt med hver måned. Så nu kan hun få gjort lidt mere ved sin lejlighed.
- Jeg skal blandt andet have et nyt gulv, og have renoveret mit badeværelse. Det kommer hen ad vejen. Det er super dejligt, at sådan noget nu kan lade sig gøre, siger hun, der har anbefalet PenSam Bank vidt og bredt efter sin positive oplevelse.
- Jeg har råbt op om PenSam på arbejdet, og har også hørt flere sige: ‘Det må jeg også lige undersøge.’