Ring til os, inden du går i gang med klagen. Måske kan vi løse problemerne på stedet.
Vi er her for at give dig en rigtig god service og rigtig gode produkter. Ring til os, hvis du er utilfreds. Så tager vi en snak.
Ring til os, inden du går i gang med klagen. Måske kan vi løse problemerne på stedet.
Vil du klage skriftligt over en afgørelse, kan du få hjælp i vores klagevejledning.
I din klage skal du skrive, hvad du ønsker, og hvorfor du mener, at vores afgørelse er forkert. Husk også at vedlægge de dokumenter, der hører til din klage.
Er du utilfreds med den afgørelse, du får på din klage, kan du klage til PenSam's klageansvarlige via mail til klageansvarlig@pensam.dk
Er du utilfreds med vores håndtering af din klage, kan du indbringe den for bestyrelsen, Det finansielle ankenævn, domstolene eller en voldgiftsret.
Du kan læse mere om klagemulighederne hos Det finansielle ankenævn på deres hjemmeside.
Er du utilfreds med vores håndtering af din klage, kan du også vælge at klage via EU’s onlineplatform for forbrugerklager. Herfra bliver din klage automatisk sendt til Det finansielle ankenævn i Danmark, som behandler din klage.
Hvis du har haft en dårlig oplevelse med banken og hellere vil skrive end ringe, kan du selvfølgelig også det.